teman yang di kasihi!!

singah sini

Isnin, 26 Mac 2012

oiii polis sila ambil perhatian

apakah maksud sebenar undang-undang??
series jujur aku cakap aku tak faham apa makna undang undang bagi 
pihak pihak kononnya penjaga undang undang negara!!
satu keluhan yang sebenarnya aku sendiri tak tahu siapa bakal mendengarnya
mungkinkah aku akan ke isa bila menulis artikel ini??
kalau iya pun aku ke isa walaupun isa telah dilupuskan
aku harap pihak penjaga undang undang dapat beri penjelasan kenapa aku perlu kesana!!


begini perasankah kalian setiap kali kereta peronda melakukan tugas
mereka kebanyakkannya tidak memakai tali pinggang keledar seperti mana yang
mereka tegaskan siap berakta undang undang kerajaan Malaysia kepada rakyat macam kita!!
jika kita tidak pakai mereka saman
konon demi undang undang
tapi kenapa mereka sendiri tidak memakai?
perluka si penegas undang undang sendiri melangar undang undang??
siapa pula akan saman mereka??
hah mohon pihak atasan pengawal undang undang negara 
amik port pasal hal ini
tidak adil mereka begitu 
kerana rakyat melihat contoh dari pihak2 yang sepatutnya memberi contoh bagus
seperti kalian!!
gila siapa berani nak sound polis kan
silap silap kita kena balik
tapi aku berani kerana aku ada rasa TANGGUNG JAWAB PADA NEGARA!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...