teman yang di kasihi!!

singah sini

Selasa, 31 Ogos 2010

oh mase tuk mengedixxxxxxxxx!!!

hahahaha time nie duk dalam kete kt damansara
lepas buke dengan family but x dew keje than kite mengedix la
hahahaha 
tettttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!








hahahahaa
x dew keje
bwekkk!!

jamal oh jamal


MOHD JAMAL ARIF BIN ROSMAN


10 perkare buruk tentang saya

1. suke marah- marah

2.suke tido lame-lame

3.suke marah adeq-keberadeq

4. busuk hati kadang-kadang

5.mulut pakai lepas jea x kire cakap dengan sape pon ( tapi hati baek sebenarnya)

6.kuat melawan

7.suke buat bende orang x suke (eh bodo dak nie)

8.pemalas sikit jugak la orangnye

9.suke memberontak orangnye mahukan kebebasan katenye lah

10.suka menutup kesalahan diri sendiri hahahahaha


PERKARA-PERKARA YANG JAMAL ARIF SUKA!! HAHAHAHA



saye suka makan 

saye suke buat orang gembire

saye suka memandu lame2 

saye suka berjalan

saye tak berape berminat keluar malam

saye happy bile semua orang happy

saya sayang binatang sikit2 la

saye suke baby!! awwww!!! baby!!!

saye suke bile awak baca blog saye!!

saye suka melihat orang ketawa!!

oh so sweet!!

tu je lah
malas nak cite lebih takut awak terpikat nanti awwww!!!
hahahaa



hahaha x dew keje sebenarnya 
tu yang menlis bukan2 nie.. hahahaha
wah.....

hanya kamu!!!

ha.. pahal la entrie aq nie "hanye kamu"!!!
adakah aku nak menceritakan tentang kekasih??? oh no no no no...
adakah aku nak cerita tentang tunang??? oh.. no..no..no..no...
adakah nak bercerita tentang jodoh?? pun .. no.. no.. no  .no...
atau pun cerita tentang sahabat??? Pun bukan.. hahahahahahaha

sebenarnye aq nak cerite pasal 
percintaan aq dgn blog aq nie lah...
ape.. bodo.... macam budak2!! x matured!!!
ah peduli hape aq!! blog aq!! suke hati aku la!! adew aq kesah!! em.. mak tak kacau kau pun noxxx!!
hahahahha ape yang aq sedang mencarut nie.. hahahhhahaha
lame tak mencarut sekali sekale best pulox!!! hahahaha

em thankz to google sbb adew kan blogspot
sbb dgn blogspot nie lah aq dapat meluahkan perasaan aq
dapat memaki hamun, dapat mencarut marut dapat berpropa bagai!!! huhuhuhhu
tau tak, tanpa bloger nie, maybe aq dah sewel dah
sbb tak tau nak meluahkan perasaan aq kat sape
nak luah kat awek!!! huh haram Takde!!
hahahaha tuh selain parent and adek-keberadek 
ha blog nie jea la tempat aq memadu kasih
cewah!!!

hahahaha 
kadang2 aq tulis jea tapi x pose pon sbb meluahkan perasaan geram aku kat blog nie..
hanye aq dgn dia jea tau hahahahha
so blogger2 sekalian adakah anda seperti saya??
uh 




jika anda boleh menulis teruskan lah!!!
^_^

Isnin, 30 Ogos 2010

Tanggal Tiga Puluh Satu Bulan Lapan Lima Puluh TUjuh

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

  1. SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDAAN YANG KE 53 TAHUN!!
  2. SEMOGA MALAYSIA TERUS MAJU DAN TERUS MERDEKA!!!
  3. SUPAYA KITA MERDEKA DARI PEMBUANGAN BAYI!!
  4. DAN MERDEKA DARI SEGALA_GALANYA!!
  5. SEMOGA PEMIMPIN KITA DATO SERI NAJIB TUN RAZAK TERUS MEMAJUKAN NEGARA KITA KE ARAH INTEGRITI  KECEMERLANGAN!!
  6. SATU MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI!!!!!!!!


tata jumpe lagi yew....


aku n farhan with hazwan
in superstar kareokea
wangsa walk!!


\]
hazwan and farhan

salhah bersama ekin a.k.a bun
                                                                                 
abg bakri bersama adeknya hahaha farhan 


hah semalam jumpe junior2 senior2 and kawan2
wah rindu kt diorang sbb dah dekat bertaun ta jumpe en...
lastly si abg bakri jugak yang mereunionkan kami
hahahaha
berbuka bersama and paan, bun tompang aku gi maju junction 2
kitorang naek kete exora kepunyaan aku..
wah jem doh.. sumpah aq malas nak kuar kl dah..
hahaha tapi paan sempat ngorat awek yg duduk
dalam bus time jem 2
hahaha
aq x berhenti gelak dengan gelagat paan dan bun yang menceriakan aq
hahahahahah kitorang sampai awal gak la dalam 5 lebih..
then jumpe abg bak hahahaha
selepas 2 beli juadah 
sumpah laksa dia x sedap rase macam makan swiming gum jea
damn...
hahaha
tapi x pe la than abes kitorang bergambar jap pas 2 balik
aq anta bun sampai putra wangsa maju
than aq, paan n hazwan gi kareokea di superstar,wangsa walk!!
hahaha terbaek than kitorang balek membawa haluan sendiri
tata semua smoga kita jumpa nnt ha!!
insyaallah!!

Sabtu, 28 Ogos 2010

nak pergi majlis berbuka!!

em... x saba nk jumpe cikgu n teman2 lame jap lagi
yeah.. nnt i update yew u,ollzz!!
tata

memekak di pagi sabtu!!

jeng jeng jeng!!
hahahahaha
pagi selepas sahur yang agak membosankan
apalagi aku pun terus mengajak adeq aqila
melalak di depan laptop 
dengan melayari youtube atau tuib kamu..
mencari lagu-lagu yang boleh kami karaokea
dalam sedap2 karaokea mak menjerit
"hei arif dah la, azan subuh tu"
hehehhe
terus berhenti SEKEJAP!!
hahaha
pastu sambung balik melalak!!!
hahahaha
abes menggangu orang nak tido
tapi x pea dari buat perkare2 x elok beter melalak kan!!
hahaha...
^_^

Jumaat, 27 Ogos 2010

melantak lagi...

hah.. semalam time berbuka dah makan banyak dah
maklumlah adew orang dah gaji kan
so dia belanje la kami makan
lauk semalam sup sayur, ikan bawal 3 rasa, telur dadar , tahu bakar dan jus apple!!
nyum.. nyum...
tah pahal  makan dalam pukul 7 lebih en.. then tibe2 dalam pkul9 lapa balik
so dengan ecxited ac call
1300-13-1300 mc delivery hahahahaha
makan big mac + apple pie+ kentang goreng And pepsi cola
hahahaa
kureng punye perut x tau nk kenyang kew..
hahahaha
pape pown now nak sahur dah hahaha
jom kita sahur jom...

Khamis, 26 Ogos 2010

video blog pertama

video

nantikan
video blog yg akan datanng eh!!

yala yala yala vuvuvu!!!

kenape tajuk entrie aq cam nie??
hahahhaa
sbnarnye
aq terjaga pepagi sebab terkejut
bermimpi dimana ada orang 
meniup vuvuzela kt telinga aq
rupe2 nye mimpi!!!
hahahahha
sumpah kelaka...
apa itu vuvuzela??
vuvuzela adalah satu alat untuk mengeluarkan
bunyi yang nyaring direka di 
south afrika untuk kegunaan menonton
perlawanan ketika piala dunia di south afrika!!
mengeluarkan bunyi yang nyaring!!!
vuvuvuvuvuvuvuuvvuvuuvuvu!! cam gitu la
hahahahahhaa!!!!
ok lah
kepada sesape yg memiliki vuvuzela sila lah kejutkan orang2
tuk bersahur yew!!!
hehehe
daaaaaa....
sayonara!!!

Rabu, 25 Ogos 2010

muke dah merah!!! pewitt!!



amacam boleh tahan ta mamat nie??

ha.. aq x dew nk cite ape la....
just nk cite muke aq dah merah sekarang
ha no yellow2 lagi..
ahhahhahaha
sejak sakit till last month muke aq 
always pucat..... skarang aq bersyukur 
sbb dah nampak macam orang normal..
hope pas nie aq still sehat2 jea...
than boleh active like before
yeah!!!

keep in rocking jay!!!
u can doit babeH!!
hahahaha

that all....
sayonara!!! 

Selasa, 24 Ogos 2010

yang terbaik untukmu



cinta...
satu ungkapan yang bukan hanya boleh diluahkan dari kata-kata..
tapi hanya dengan perbuatan juga, sepatutnya  manusia boleh memahaminya..
seperti kisah aq yang tak pernah nak meluahkan... 
sebab takut kehilangan kau yang biasanya ada disisi..

setiap kali kau berkata-kata, aku x pernah hilang tumpuan....
aq pandang mata kau yang redup tu...
aq dengar suara kau yang lunak tu..
aq peka dengan setiap gelak tawa kau yang kuat tu..
walaupun kau cerita tentang lelaki yang kau suka 
aku hanya meng iye kan aje untuk kau terus selesa....
kau nak tahu pasal laman sosial.. aku tolong ajarkan...
kau nak tau.. tentang email.. aku ajarkan kau jugak..
tapi kau tak pernah perasan terhadap kasih sayang yang cuba aku tunjukkan
sebab aku bukan lah jenis lelaki yang pandai bermadah....
cuma aq rase dengan perbuatan aq cukup tuk menerangkan bahawa aq sayang dan
cintakan kau...
sampai suatu ketika... kau tinggalkan aku...
kita berjauhan.. hampir setahun kita tak bertemu....
aq rasa hidup aq terumbang-ambing tanpa kau.... 
tapi aq matangkan diri aku tuk teruskan hidup walau kau tiada disisi..
tapi betapa hancurnya hati aku bila aq dapat tahu yang kau kini
telah dimiliki oleh seorang jejaka yang jauh lebih matang dari aku..
sungguh pun begitu.. aku amat berharap kau akan bahagia dengan pilihan kau
walau bukan aku yang kau pilih.. mungkin jejaka itu mampu memberikan
kau kebahagiaan yang kau ceritakan padaku dulu....
sungguh bertuah lelaki itu... sungguh beruntung dia memilikikau
walau pun aku sedih aq cuba campak perasaan aq ke dalam dasar hatiku ini
bila kau menceritakan kebahagiaan kau dengannya di depanku.....
kesedihan itu hanya dapat dirasa oleh aq dan "kasha" watak hero dalam
novel lagenda budak setan.. di mana kami merasa kesedihan bila orang
yang kami sayang di ambil orang.....
semoga suatu hari nnt kau mengerti yang cinta bukan saja boleh diungkap dengan kata-kata...
kerna cinta boleh di ungkap dengan perbuatan juga....

"tak guna kalau ada telinga tapi pekak, tak guna ada lidah tapi tak tahu nak rasa, tak guna ada hati kalau tak tahu nak menilai"

Isnin, 23 Ogos 2010

i miss u kakak!!!



ehem-ehem ha.. saye merindu i kakak nie...
dia student kym.. dulu kitorang same2 student kt situ..
rumah pown dekat2 tu pown sebelom dia pindah umah...
haha sebelah jea umah dia..
mula-mula kitorang kenal.. macam anjing ngan kucing asyik
nk bergaduh macam dalam cite
masam-masam manis..
gadoh tapi x pernah nampak muke pown... hahaha
kelaka jea
tapi bile dah kenal..
jeng jeng jeng.... siap berborak kt belakang lagi 
sampai pak guard tego...
pak guard cakap " malam-malam x boleh borak2"
alah.. pak guard jeles la tu...
tapi skarang dah lose contack dah..
adesh camne la nk contak dia balik.. 
rindu uh..
sbb dye nie baek sangat ......
walau pon kakak tp dia tak suke aq pangil dia kakak...
 dah la malas nak membebel lagi 
smoga dia success selalu....

salahkah aku....

salahkah aku mencintai mu
mendampingimu. menginginkanmu..
aku menjadi diri ku ini
 tak peduli
apa kata dunia...
ku ingin kamu
bersama mu tuk selamanya
namun kau kini
semakin jauh 
membuatku
hilang arah


salah kah aku
mememdam rasa 
tak pernah aku
 cuba tuk 
meluahkan rasa hati 
kepadamu
bagaimana
tuk ku luah kan
rasa cinta ini yang terpemdam 


hu...hu...hu..........
hu..... hu... hu......
hmmm..hmmm...hmmmm...


maafkan aku mencintaimu...
didalam hati....
kerna ku takut tuk
meluahkannya
kernaku tahu...
kau sudah berpunya...
dan ku doakan agar
kau bahagia..
hu....hu.....hu....

Sabtu, 21 Ogos 2010

berbuka lagi...

hah nak cite sikit
sejak bulan puase nie banyak dapat undangan jemputan
berbuka...
nnt saye update lagi yew..
hahaha
murah lah rezeki anda2 yang mempelawe saye yew..
hehehehe...
weh raye dah dekat..
tapi x prepare ape lg kecuali kasut
hahahaha

Selasa, 17 Ogos 2010

kenape!!!

kenape...
persoalan tuk hari ini..
kenape????
kenape?
dan terus kenape???
hmmm... kadang-kadang aku tak tau
nak salahkan diri aku atau dah memang takdir...
nie soal cinta la..
kenape??
kenape??
kenape?????????????
arh........................
kenape setiap orang yang aku cintai
tak ditakdirkan tuk bersama dengan aq??
salah aku ke sebab tak mendekati dengan betul
attau memang takdir aq sebegitu??
aq tunggu yang sorang nie dah 7 tahun.. tapi lastly x de pown..
x pe lah yang nie aq x harap sangat kot...
tapi yang sorang nie.. sumpah kalau nak campak aq
kt selat melake pown aq sangup untuk dia..
kalau bapak dia nak suruh aq belikan banglow pown aq aq cuba...
sbb series dalam hati aq hanye adew dia...
dulu kini dan selamenye....
bukan x pernah nak luahkan.. dah luah dah pown.....
tapi selame4 tahun nie dia masih tak tercipta untukku..lagi
supaya tuhan menyatukan aku dengan dia
suatu hari nnt.. itu lah doa aq hari-hari... 
dalam doa..solat..dan hatiku
hanya dia....
ya tuhan makbulkan lah doa ku ini.. amin...

Ahad, 15 Ogos 2010

bulan puase tapi masih ada syaitan bermaharajalela...

semalam... aq teman mama pegi service kereta kt segambut
time orang ramai sebuk menunggu
tiba2 adew satu motor jenis 125zr bersama seorang pemandu
berbangsa melayu memasuki ruang legar
dan tiba2 dia menyentap leher seorang lelaki cina
tapi malang dia sempat rentap dan rantai tu terselamat
tapi sian lelaki cina tu habis rantai dengan baju dia
koyak..ops... rantai dia terputus tapi terselamat
tapi sebagai orang melayu aku amat malu
sebab dibulan mulia nie masih adew insan yang
terdesak melakukan kerjayang kutuk nie,,,,
supaya tuhan beri pertunjuk kepada dia.....
supaya dibulan yang mulia nie tuhan merahmati kehidupan dia...
kita yang masih waras nie.. jangan melakukan sesuatu yang
tak relevant di bulan mulia nie...

Khamis, 12 Ogos 2010

2nd ramadhan..

seronok nye dapat puase...
rase tenang jea uh bile puase nie
bulan puase nie cuace pown ok ok saja
so syukur ke hadrat allah sebab mengizinkan kite berpusa
dengan sempurna..
alhamdulillah..
selamat berbuka semua..

Selasa, 10 Ogos 2010

Ramadhan YA Ramadhan!!

huh!! malam nie kemungkinan besar kite dah sambut ramadhan....
mula lah nak sahur.. hahaha sahur oh sahur
hahaha nnt dengar la mama kejut.. 'ARIF... ARIF... bangun la.....'
hahahahaha...
erm taun lepas aq x dapat menjalankan ibadah puase dgn sempurna
sebab kesihatan x mengizinkan..
tapi taun nie aq dah berazam supaye dapat menyempurnakan \ibadah puasa nie dengan baek...
yeah.... puasa... puasa.. puasa...
hahahah
salam ya ramadhan....

Jumaat, 6 Ogos 2010

bersyukurlah...

ucaplah  alhamdulillah kepada allah bagi umat islam...
bersyukur lah dengan apa yang kita lalui
walau pun ia sukar tuk di terima tetapi
kita harus bersyukur
kerana semua itu ada hikmahnya...
jangan lah kita memandang orang yang kaya dari kita...
sebaliknya kita harus memandang orang yang kurang dari kita
kerana baru kita tahu betapa untung nya kita daripada mereka..

saya bersyukur atas apa yang berlaku terhadap saya...
kerna ketentuan ini pasti ada hikmahnya..
tuhan jauhilah aku dari perasaan
bongkak,riak dan sebagainya
kerna aku takut aku akan menjadi hambamu yang hina...
di sisimu

Selasa, 3 Ogos 2010

heh excited nie ... bwt biskut raya..

heh... hari nie buat biskut raya
tapi satu jenis jea...
biskut cornflakes..
hehehehe
nak tau sedap x sedap...
erm.. of course ar sedap...
yeah.....
hahahahaha
k.lah
nak sambung bwt
biskut raye lagi...
hehehehehe

terasa hina bila aq berterus terang....

salah kea
bila aq cuba berterus terang??
mungkin dulu kau suka aq sebab aq sehat kn...
tapi bile dah kau dapat tahu yang aq nie
sakit buah pinggang tahap akhir...
kau mintak putus pulak eh....
mungkin kau tak paham betapa sayang nye 
aq kt kau...
betapa sanggupnye aq 
amek n anta kau balik...
setiap hari...aq bukan nak ungkit...
tapi aq x pernah mintak kau ape2 pown...
kau tak nampak betapa ikhlas nye aq dengan kau...
sebab aq x pernah mengambil kesempatan kt kau
selain aq hanye pegang tangan jea
itupun kau yang mintak....
salah ke aq bila aq bagi tau tu semua..
aq sedar...
aq sakit... aq x normal seperti orang laen...
mungkin kau x sedar yang betapa kejamnya kau 
terhadap aku....
time aq sehat kau nak time aq sakit
kau tinggalkan...
memang dasar kau manusia yang x berhati perut...
mungkin memang dah nasib aq..
tuhan tulis begini...
tapi aq redha..
cuma aq terkilan knape??
 aku ini hina ke disisi kau??
sampai kau sanggup buat aq camnie...
aq tenggok adew jea 
couple lain yg bf/gf dia sakit
tapi ok jea..
just kite jea yg x cam2 itupun sebab kau...
betol lah kakak aq kate yang 
kau nie x leh bwt isteri...
tak pe lah..
atleast aq patut bersyukur pade tuhan
sebab dia dah tunjuk segalenya kt aq...
semoga kau bahagi dengan pilihan kau @#$%^&^%....

p/s: what u did u will get back ( ape kita buat kita akan terima balasannya nnt) ini namenye hukum karma...

Isnin, 2 Ogos 2010

ape nak jadi??

bukak jea surat khabar skarang nie...
macam2 cerite tentang masalah remaja...
same jea baek laki baek pempuan..
sume nye dah besar...
adew otak nak pikir...
ade akal kurnian tuhan..
tapi bodoh takat tu jugak...
sory la if bahase aq kasar sikit kali nie...
bukan ape...
aq rase golongan yang membawa masalah nie
macam menyusah kan...
dah la tu... bawak masalah
merosak kan lagi name2 remaja..
adesh.. tolonglah..

masalah buang bayi... anak luar nikah...
berzina... kaki pukul... kaki minum... maksiat..
genster... pukul mak bapak... buang anak...
bunuh diri... isap dadah.. layan gro...
rogol.. cabul menyabul... adesh kalau nak sebut permasalahan yang
dilakukan oleh golongan remaja yang bermasalah nie banyak tau tak...
takat merokok 2  x kisah la jugak...
x la besar sangat salahnye..
nie bende2 yang tertera kat atas 2..
adesh..
memalukan tau tak..
kalau dah mengandung 2.. x yah la buang anak 2
kalo iye pown ko x nk anak kau 2..
begi lah orang yang nak..
tu.. tu.. bersepah orang kat luar yang dah kawin tapi x de rezeki..
jika korang tanye comfirm dorang nak anak yang ko x nak 2..
tapi ko kne pikir pasal mase depan pulak...
takut2.. nanti jangan sampai x kenal anak sendiri sudah...

nie masalah rogol merogol, genterisem..
adesh aq rase korang nie patut dihukum bunuh jea.
agak2 la kalo ye pown ko sangap...
kesian la kat perempuan2 yang lemah..
kesian dorang mase depan hancur pasal
golongan korang la..
aq bukan nak membebel tau..
cume nak korang sedar jea...

lagi satu nie... kes pukul mak bapak...
aduh... aq bab nie yang cukup marah...
sampai hati korang pukul mak bapak korang...
eh.. sedar la sikit..
kalau ko marah mak bapak ko sebab x bagi duit
ko engat senang nak dapat duit...
kalo suruh ko keje pun tah tahan kew nak tunggu sebulan..
mak bapak ko sanggup lakukan apew jea...
bile korang kantoi kat sekolah
dia sangup pegi kt skolah bele korang
sebab ape sebab.. dia sayang kan ko..
kalo jiran ko datang jumpe mak bapak ko
jiran ko kate ko pecahkan pasu umah dia
mak ko ambik duit dye.. sedangkan dye sebenarnye
x dew duit.. tapi sebab sayang kan ko..
takut ko diape2 kan.. mak bapak ko sanggup bayar..
waktu ko kecik.. mak bapak ko gak yang basuh
kencing berak ko.  bile dah besar sikit... ha nah...
ini yang ko balas..
ko pukul diorang sampai masuk muke depan surat khabar...
sedar lah sian parent kite yang banyak berkorban tuk kite...

aq x comfirm bile mak bapak ko tue
 ko boleh balas balek ape yg dia buat kt ko..
makan belanje ko... ko boleh balas kew..
lu adew otak lu pikir la...



masalah2 nie tak kan jadi if kite adew kesedaran
pegangan agama yang kuat
berfikir dengan waras...
dan mempunyai rasa kasih dan sayang antara manusia...

manusia di beri otak untuk menilai
dan dikurniakan akal untuk berfikir..
jadi gunakan lah sebaik nya...
aq pun tak lah sempurna..
x lah baek sangat..
tapi aq selalu engat pesanan mak bapak aq
supaya berfikir dengan waras..
aq bukan x pernah bergaduh..
pernah..
tapi tu wak tu kecik2
time belom matang
sekarang aq bersyukur sebab aq boleh
berfikir dengan elok..
walau kadang kala ada juga
aq melakukan kesilapan..
tapi kadang kala..
jika anda sering melakukan kesalahan..
makne nya bukan tersilap..
itu adalah .....
anda pikirlah sendiri....
semoga kite semua mengunakan otak dan akal
sebaik nya....
dan semoga remaja di dunia ini
akan menjadi remaja yang disukai
dan bukan dibenci....
setiap manusia itu tiada yang sempurna..
jika kita melakukan kesalahan
cepat2 la kita... bertaubat...
sekian..
puas saya membebel...
harap anda tidak marah dengan apa yang saya
bebelkan.. sekadar tuk memberi kesedaran saja...
hehehehe...

Ahad, 1 Ogos 2010

just a simple word

lapar..
hehehehegile btol aq ari nie..
tido dari pukul 10 pagi sampai 5 petang
hah.. record nie
padahal bangun pukul 6 pagi...
pastu sambung tido..
tup tup dah pukul 5.30 jea..
hehehehe
bising mama aq...
hehehe x pea yang penting bile bangun jea
aq lapar tahap gaban dah..
so mama masak kan aq telur rebus masak kari
dengan ikan masak ape tah..
sedap gak makan cam2..
ish dah la aq dah nak tido dah
tido lagi...
skarang dah pukul 11...
so beter aq tido..
hehehehehehe

wah august dah datang!!!!

bile sebut pasal august this year..
macam2 spirit ade dalam diri aq....
hehehehe....
nie bukan citer spirit gasing or hantu spirit 2..
nie spirit yang bererti semangat...
hehehehe
jadi cikgu la plak...
hahahaha
erm semangat pertama aku tuk bulan august nie
ialah.. semangat nak berpuase(hehe ye ye raye.. raye..)
spirit ke dua biase lah patriotik punye semangat daa...
erm...
tapi aq akan pelik jika.. taun nie.. sambutan kemerdekaan
tidak disambut dengan solat hajat....
maklumlah merdeka kan bulan puase....
so.....
kene la hormat sikit lagipun
malaysia nie ramai islam kan???
am i right..
alah x best sangat nk citer pasal merdeka nie..
best citer pasal puase n raye jew..
hehehehe belom pape aq dah beli kasut tuk raye dah..
hahahaha
rase cam terlalu awal tuk beli...
tapi sebat jea lah..
sebab mama nak belanje nieh...
hehehehehe...
pas2 aq rase tak sabar nak tolong abah
nak buat kuih raye...
bulan puase taun nie harap2 la
kesihatan aq ok supaye x la skip puase...
maklumlah kalo sakit...
x boleh nk puase nnt doktor kt klinik
pakse aq makan ubat cam 3 taun lepas....
hehehehe( tak baek skip puase)
jadi bulan august nie lah kite patut bersyukur
kerna hadir nya lagi
bulan yang di rahmati
iaitu bulan PUASA!!!
wah dah cam ustaz plak...
hehehe
ok lah jadi bermula ! august nie..
azam aq ...
nak puase penuh yeah.......
(eh jangan salah sangke tau..aq slalu puase penuh).....
akhir kata.... tak saba nak raye......

cerita 'budak kecil' bercinta 7 tahun lepas ^_^


hehe tibe2 teringat time form1 dulu
time mule2 bercinta....
heh kelakar bile nak engat...
tapi rindu pown adew kt dye.. hehehehe
maklumlah first love...

erm... dye nie sweet gak orang nye..
agak jiwang la..
hahaha..
tapi dye nie penyayang orangnye....
dan x suke nak sakitkan hati orang...

tapi maybe x dew jodoh...
(cewah.. jodoh...konon.. hehehe)
em.. paham-paham la ek...
sedih gak sebab
dia pindah skola sbb dia balik pahang...
tak pea..

dye nie suke mashimaro tau....          
heh...
aq pown penah ar bagi
hadiah mashimaro nie kt dye
time birthday dye ar...
hehehehe




than dia nie suke sangat
hantar lirik-lirik lagu kt aq time 2....
antara lirik lagu nye..
lagu melompat leih tinggi...
lagu nilai cintamu..
dan banyak lagi...
so aq rindu time-time tu..
hahaha

tah knape hari nie bile aq
dengar cite first love dari
cousin aq than aq terus teringat dye..
haha
rindu nye time 2....
tapi mase dah berlalu...
dan aq x pernah lupekan dye..
than baru-baru nie selepas 7 tahun
x jumpe...
than kami jumpe balik kt fb..
(hehe dye jumpe aq)
hehehe
bukan bermakne aq x carik dia ok..
aq carik tp x jumpe la..
hehehe


natijahnye cinta pertama memang sukar dilupakan..
dan kebiasaannye cinta pertama nie lah
cinta terbaek kita...
satu fakta yang tak kan aq nafikan
mungkin sbb cinta perma nie...
banyak mengajar kita...
erti cinta, kasih sayang, kepercayaan, kejiwangan,
kesetiaan, keberanian dan ke egoan.. tapi

saya nak buat satu pengakuan
yang cinta pertama saya
adalah cinta terbaek yang saya ada...
saya sayang awak 'SYA' even kita
just kawan... saya tetap sayang awak..
^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...