teman yang di kasihi!!

singah sini

Selasa, 24 Ogos 2010

yang terbaik untukmu



cinta...
satu ungkapan yang bukan hanya boleh diluahkan dari kata-kata..
tapi hanya dengan perbuatan juga, sepatutnya  manusia boleh memahaminya..
seperti kisah aq yang tak pernah nak meluahkan... 
sebab takut kehilangan kau yang biasanya ada disisi..

setiap kali kau berkata-kata, aku x pernah hilang tumpuan....
aq pandang mata kau yang redup tu...
aq dengar suara kau yang lunak tu..
aq peka dengan setiap gelak tawa kau yang kuat tu..
walaupun kau cerita tentang lelaki yang kau suka 
aku hanya meng iye kan aje untuk kau terus selesa....
kau nak tahu pasal laman sosial.. aku tolong ajarkan...
kau nak tau.. tentang email.. aku ajarkan kau jugak..
tapi kau tak pernah perasan terhadap kasih sayang yang cuba aku tunjukkan
sebab aku bukan lah jenis lelaki yang pandai bermadah....
cuma aq rase dengan perbuatan aq cukup tuk menerangkan bahawa aq sayang dan
cintakan kau...
sampai suatu ketika... kau tinggalkan aku...
kita berjauhan.. hampir setahun kita tak bertemu....
aq rasa hidup aq terumbang-ambing tanpa kau.... 
tapi aq matangkan diri aku tuk teruskan hidup walau kau tiada disisi..
tapi betapa hancurnya hati aku bila aq dapat tahu yang kau kini
telah dimiliki oleh seorang jejaka yang jauh lebih matang dari aku..
sungguh pun begitu.. aku amat berharap kau akan bahagia dengan pilihan kau
walau bukan aku yang kau pilih.. mungkin jejaka itu mampu memberikan
kau kebahagiaan yang kau ceritakan padaku dulu....
sungguh bertuah lelaki itu... sungguh beruntung dia memilikikau
walau pun aku sedih aq cuba campak perasaan aq ke dalam dasar hatiku ini
bila kau menceritakan kebahagiaan kau dengannya di depanku.....
kesedihan itu hanya dapat dirasa oleh aq dan "kasha" watak hero dalam
novel lagenda budak setan.. di mana kami merasa kesedihan bila orang
yang kami sayang di ambil orang.....
semoga suatu hari nnt kau mengerti yang cinta bukan saja boleh diungkap dengan kata-kata...
kerna cinta boleh di ungkap dengan perbuatan juga....

"tak guna kalau ada telinga tapi pekak, tak guna ada lidah tapi tak tahu nak rasa, tak guna ada hati kalau tak tahu nak menilai"

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...