teman yang di kasihi!!

singah sini

Sabtu, 31 Mac 2012

kita manusia

perjuanggan aku sebagai seseorang anak seni sangat berliku
ada pasang ada surut
ada gelar aku pak pacak ada kata extra ada lagi hinaan berat aku terima
aku kutip segalanya dari semua sudut
dari semua tempat
dari semua rasa
dan dari semua itu aku kumpulkan ia kedalam satu kotak kecil
ia lebih kecil dari otak kita
tapi sebenarnya ia hebat!! 
kerana segala perasaan kita 
kita mampu simpan elok elok
kita semat dalam dalam
segala rasa dalam kotak kecil tadi!!!
siapa pun tak nampak
kau
aku
dia
bapak dia
atok dia
monyang dia
kita semua tak nampak 
tapi kita lebih hebat
sebab kita mampu rasa hayati fahami dan selami!!!


ada kosa kata yang pincang kita kita selalu guna
kita kita selalu pakai
kita kita selalu tak perasan
yang kita kita juga
selalu terlepas pandang
tentang kata kata kita terhadap orang lain
mungkin kita berkata kita tak rasa
mungkin kita rasa kerana kita fikir kita benar
mungkin kita  luah sebab nak dia faham
tapi hakikatnya kita menyakiti!!
dan jangan lah kita marah jika kita 
disakiti
dimarahi
dikasari
cuma beringgat janganlah antara kita
kita kita maksud aku
kau dia aku mereka sesiapa saja
tolong jangan sampai menghina!!
jika kau aku hina apa perasaan mu???
ops!!!!! jangan jawab!!!
tepuk dada tanya diri!!
aku mencurah kan sedikit rasa untuk
kita kita semua fahami!!
tentang hinaan!!
aku yakin bukan anak seni macam aku je terima hinaan!!
kalian juga pernah kan.. kalau yg tak pernah tu syukur
kalian bertuah!!

hayati kehidupan sebelum kita tak sempat menghayatinya!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...