teman yang di kasihi!!

singah sini

Khamis, 31 Mac 2011

kesempatan itu

menghitung jari-jemari sambil mencongak waktu di dinding bergerak itu...
aku kini lebih memahami apa yang perlu ada untuk menjadi seorang yang terus maju kehadapan
kehadapan bulan penuh.. kau bersedia suatu hari aku akan menjatuhkan kau ....
walaupun aku cuma sebatang pen yang kau anggap tak kan boleh untuk menjatuhkan kau
sebenarnya kau silap..
mungkin kau terlupa bagai mana kura-kura mengalahkan arnab bukan...
tiada mustahil didalam dunia ini.. aku tetap akan berdiri berlari mengejar mencari sesuatu untuk 
aku sendiri mengadaptasi dan menuntut untuk menjadi lebih bijak...
apa kau ingat teori teori stanisluvky, brecht, meyes, chekov. tu cepat kah?? ha jawab sikit??
semua tu sebenarnya lambat.. apa mmemori recall lagi apa?? huh lambat lambat...
ada sesuatu yang cepat tapi kau tak perlu guna teori teori ini..
cuma belajar dari mereka yang terdahulu..
mungkin mereka tidak secerdik kau belajar perlu ke menara gading.. 
cuma pengalaman banyakkan membaca dan lakukan.. itu saja... 
ya kini aku sedang menuntut dengan banyak guru guru yang ada sejak zaman dulu lagi...
aku biarkan kalian memandang aku rendah seperti keadaan aku yang rendah itu tapi 
kalian hati2 wahai sang bulan.. aku hanya mendengar saja bila
kalian kalian bercerita tentang itu tentang ini tapi sebenarnya aku rasa aku lebih tahu 
cerita sebenarnya...
aku lebih ramai kawan yang suka menceritakan dan mempublisitikan orang dari kalian...
aku lebih rapat dari orang yang kau cerita berbanding kau yg jumpa hanya tuk 5dan6 kali saja
aku lebih ramai kawan yang menyuruh mereka untuk membuat apa saja dari kau....
aku yakin suatu hari kau akan jatuh dan aku sendiri akan berdiri tegak.....
aku harap kau  bersedia..
pandanglah aku serendah mana kau mahu padang
hina lah aku sekejimana kau mahu keji
perbodohkanlah aku selagi kau rasa kau mampu perbodohkan
ingat kotak putih didalam sebuah kotak itu akan memangil kau, aku, dia bila-bila saja
jadi kalau di beri kesempatan nanti aku akan buktikan kepada kalian siapa 
AKU SEBENARNYA!!! 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...