teman yang di kasihi!!

singah sini

Jumaat, 28 Januari 2011

rasa rendah diri?? malu?? ah lupakan itu semua!!

okey kali nie entrie saye memang series tau.. dah tak maen2 lagi.. sebab kali nie saya nak merangsang anda semua ha.. tutu bukan rangsang yang 18sx tu eh.. nak merangsang minda anda semua yang rasa rendah diri .. dan malu...
ok sebenarnya saya nie pesakit buah pinggang tahap akhir!! 
ha percaye tak?? percaye tak?? ha tapi memang betol itu lah hakikatnya..
yeah memang saya sendiri akui pada mulanya saya berasa amat rendah diri (walaupun memang dah rendah) x de x de serius serius ok... back to the story eh... kerana saya memang malu nak cerita kat kawan2 dan sesiapa saja yang mengenali saya mengenai penyakit saya ini..
tetapi sampai suatu masa.. saya rasa saya perlu berubah kerana saya adalah saya!!
buat apa nak malu dan buat apa nak rendah diri...
mungkin sewaktu saya mula-mula mengidap penyakit ini saya fikir pasal mati sahaja!!
dan lebih rasa mahu mati bila berkaitan dengan pembedahan berat!!
untuk pengatahuan anda semua saya telah melalui 9 pembedahan serius!!
nak cerita pasal sakit dan rasa nak mati hanya tuhan saja tau!!
tetapi di sebalik semua ini saya bertekad untuk terus kan hidup seperti remaja biasa
kerana saya sendiri tak tau bile saya akan mati dan 
bila saya fikirkan tentang keluarga saya serta masa depan lalu saya tekat berubah
mula bergaul dengan kawan-kawan.. mencari kawan-kawan baru dan terus lalui hidup seperti manusia normal.

jadi kepada anda yang rendah diri dan malu.. sebenarnya kita tidak perlu jadi begitu.. kerana kita adalah kita
dan ramai lagi orang yang memerlukan kita.. dan kita memang kene hadapi semua ini okey!!
jangan malu... jika kita tidak hensem.. jika kita tidak pandai.. jika kita tidak mampu!! percaya lah semua itu kita boleh kecapi... tetapi menjadi diri sendiri ialah suatu harga yang mahal dan hanya kita yang mampu melakukannya!! so kawan2 jom la jangan malu atau rendah diri lagi.. kita semua manusia jugak kan??
 jom berubah!! 



7 ulasan:

Amira Anorah berkata...

yess..btol..jom berubah..
semoga awk cepat sihat..^^

eh asal takleyh melalak kat shout eh sayang?..bhahahaha??

ok ^^

JaMaL Arif Rosman berkata...

haha sayang?? erk!!x pea xpea sayang haha pon boleh... em x tau la.. cube bace bismilah eh ^_^.. tak tau adew 3 4 orang x leh gak cam awak .. adesh.. pukul jugak shout box nie kan kan kan.. thankz doa kan saye cepat sehat :)

Amira Anorah berkata...

shoutbox tu nak kena cepuk kot..ahhaha

ok..aminn..semoga cepat sembuhh..dan! jaga makan..^^

JaMaL Arif Rosman berkata...

ok maceh!! cepuk jea.. haha selamat malam... saye nak tido dulu esok nak gi belajar dengan zul huzaimy di rumah aktor seniman pulak ^_^ tata.. nnt sambung borak lagi.. nice to know u ^_^

nelly berkata...

moga sihat
=)

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

izzit true? atau nk buat kita insaf ni?
btw, tace care of urself yaww. may u have blast life!

JaMaL Arif Rosman berkata...

nelly thankz ye.. fifiey juga thankz tau.. tapi memang betul la... fiey

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...