teman yang di kasihi!!

singah sini

Rabu, 19 Januari 2011

kejam!!!

memang  aku yang kejam!!!
maafkan aku jika selama ini aku langsung taksedar
yang aku terlalu mendesak!!
tak sepatutnya aku lakukan seperti itu..
umpama menekan air di dalam air
tidak ada gunanya!! 

aku buntu melihat jalan yang penuh berliku
dan ta tahu lorong mana seharusnya aku pilih untuk
menemui kebahagiaan itu
dan aku sedar yang lorong selama ini aku pilih
sebenarnya pilihan yang tidak tepat
seperti aku menepuk air dan kena kemuka sendiri
umpama menepuk sebelah tangan yang takkan berbunyi!!
aku cuba menarik rambut didalam tepung
supaya rambut tak putus dan tepung tak berselerak
tapi sebenarnya sebaliknya berlaku

aku sebenarnya terlalu kejam kerana cuba membunuh 
didalam senyap!!
seperti aedes kepada manusia 
dan seperti kuman didalam darah!!

kini biarlah kau pergi
dan berfikir
jika kau diciptakan untuk aku
aku yakin jodoh kita tak ke mana
tak guna mengharap kepada bulan 
sedangkan aku hanyalah pungguk!!
maaf kan aku!!


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...