teman yang di kasihi!!

singah sini

Ahad, 9 Oktober 2011

BESI BURUK INI!!

ada besi buruk yang terlempar di jalanan semuanya sudah tidak serupa seperti besi 
ada yang kata ia seperti helaian tisu yang di keraskan dan di susun atur menjadi seperti besi buruk
tapi bila di amati memang besi buruk ini sebenarnya keindahan alam selepas apa yang dilalui
sehingga ia menjadi buruk!! aku amati dan aku faham besi buruk ini yang pernah
membuat hiasan dalam rumah itu cantik!! dan ia juga tempat pak maun mengantung benda benda
aksesori kehidupan hariannya disitu. 
kehidupan ada pasang surut ada hidup ada mati ada jahat ada baik
kadang kadang besi ini juga pernah melukakan pak maun.. dan biasanya menyenangkan pak maun!!
besi itu sekarang di pandang hina oleh semua orang.. tak ke semua orang kenang akan jasa besi itu..
sedih dengan dunia kini tak ada lagi yang memperdulikan apa yang terjadi kini 
yang lemah terus akan dilemahkan yang kuat akan terus diperkuatkan!!
sungguh korupsi perbuatan sebegini!! ini kata aku lah!! 
seharusnya kita lebih terbuka untuk menaikkan yang lemah dan mendokong yang kuat!!
tiada hak untuk aku paksa semua orang untuk suka dan utk senang dgn besi buruk ini!!
tapi untuk aku faham yang besi buruk ini sudah lali dengan ditinggalkan orang-orang yang di sayanginya!!
dan sekarang besi buruk ini terus menyepi di sebalik dinding konkrit yang berpetakkan bumi!!
masih jalan dalam paksi dan berjalan terus!! hadapi segalanya dengan senyuman wahai besi!!
besi akan karat dan lama2 akan reput lalu ia akan mati seperti HATI AKU KINI!!
hadapi dengan senyuman segala yang terjadi biar terjadi..
tak akan aku mampu mengubah yang terjadi
dan esok biarlah esok!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...