teman yang di kasihi!!

singah sini

Ahad, 14 November 2010

skuad Malaysia di tindas!! mana keadillannya??

Rajagopal ialah orang yang paling runsing setakat ini perlawanan selepas ini kemungkinan berjumpa iran
lebih menakutkan ketua jurulatih squad raja gopal kerana 6 daripada tonggak utama tidak akan bermain disebabkan di layang kad merah dan kad kuning!!!
yew aku nak ceritakan betapa bangganya squad panda dapat menewaskan squad harimau di dalam sukan asia!!
tapi perlawanan ini bukan lah suatu usaha memberangsangkan oleh 11 orang pemain china manakala ia di bantu oleh seorang permain dari australia yang automatis menjadi pemain china!! 
ya aku maksudkan pengadil yang paling baik di dunia ( mate pandang ke atas dan tangan di dada) BENJAMIN WILLIAM!!
akan ku inggat nama ini.. pengadil yang asalnya seorang guru dan mengadili permainan-permainan di sekitar juara-juara asia ini sangat lah berat sebelah!!! seperti lembu afrika yang meninggalkan anaknya yang baru lahir untuk dia terus hidup!!  dia membuat keputusan sendiri bukan mengikut undang undang permainan bola sepak sebenar!! ha apa motif nya melayang kan kad merah kepada kaptain pertama skuad harimau iaitu syafiq rahim kerana membantah rakan seperjuanggannya di layang kan kad merah!! sepatutnya dia hanya boleh melayangkan kad kuning sahaja bukan kad merah!! dan dia sepatutnya memberi amaran dahulu sebelum melayangkan mana-mana kad tetapi dengan rasa bangga dia terus memberi kad yang paling di sukai oleh pemain di seluruh dunia (mata pandang ke atas dan tanggan didada lagi) iaitu kad merah!! selain itu disebabkan keghairahan memberi kad beliau terus menyerang skuad malaysia dengan kad- kad kuning dan merah!! ah.. kami tak bodoh seperti anak kecil yang baru belajar bertatih.. bila jatuh harus diajar sehingga pandai! aku melahirkan rasa tidak puas hati ini dan mengharapkan pihak fifa menonton permainan semalam dan akan mengambil tindakan  keatas pengadil terbaik ini!!( mata pandang ke atas dan tantang di dada)!!
hah kesudahannya malaysia di tewaskan oleh china 3-0!! yew gol ke 3 ini ialah gol bongok!! kunalan dilayangkan kad merah disebabkan menolak sedikit pemain china, walhal pemain china itu akan ku anugerahkan award sebagai pelakon china lelaki terbaik sepanjang zaman.. dengan itu kunalan di layangkan kad merah arhhhh!! memang keadilan yang tidak patut diadili oleh pengadil yang berasal dari australia ini..
huh rasa macam nak buat filem mengenai seseorang yang tidak adil tetapi memberi manfaat kepada along bukit beruntung!! hah maka peminjam2 nya akan terus mati bukan disebabkan along bukit beruntong tapi diseebabkan orang yg membantu along dalam senyap!!! ye lah nak marah dah tak boleh sebab benda dah jadi bak kate pepatah nasi dah jadi bubur.. hm...  yew aku belajar sesuatu disini kita tidak patut mengadili orang itu dengan perassan kita kerna akan ada baik buruknya nanti!! jadi aku akan terus menyokong pemain2 malaysia yang dicemuh oleh rakyat sendiri!! huh mana semangat patriotik malaysia?? sepatutnya kita mengagungkan pemain kita bukan mengutuk!! jika skuad kita lemah adakah satu usaha anda-anda sekalian untuk membuat mereka hebat?? setakat bercakap!! lebeh baik suruh anak kecil berusia 3 tahun berkata-kata!!
lakukan satu usaha melambangkan anda juga membantu malaysia untuk menjadi negara yang di segani di dunia!! 

kepada skuad malaysia syabas hanya dengan lapan pemain hanya boleh bolos 3 itu pun kerana china bermain 11 orang pemain + 1 orang pengadil terbaik ( mata pandang ke atas dan tandan di dada) yang menyebelahi china!!

SYABAS MALAYSIA!! USAHA TANGGA KEJAYAAN!! 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...