teman yang di kasihi!!

singah sini

Jumaat, 19 November 2010

jika kita sedar!!







jika saya mampu untuk terbang.. saya akan membawa awak terbang bersama saya berputar sekeliling dunia.
jika saya mampu membuat kapal.. saya akan bina kapal yang terbesar dan terkukuh di dunia untuk awak..
jika malam tidak akan berubah.. saya akan jadi bulan yg sentiasa ada disisi awak!!
jika saya boleh jadi matahari pada waktu pagi.. saya akan menjadi matahari yang sejuk untuk awak!!
jika saya mempunyai kapal terbang saya akan menerbangkan awak ke mana yang awak mahukan..
jika dulu saya sempat meminta maaf.. mungkin saya tak rasa kecewa sebegini..
jika dulu saya melayan awak dengan baik.. saya takkan kecewa seperti ini..
tapi sayang semua dah terlambat!! semua itu hanya jika dan takkan mampu saya makbulkan...
dan kini realitinya awak sudah tiada di dunia lagi....
dan saya terkapai-kapai mengenangkan sejarah lalu antara awak dan saya!!
ingin saja saya terbalik kan masa dan biarlah saya yang pergi bukan awak!!
tapi ini lah takdir tuhan.. awak terus aman di sana manakala saya tersiksa disini!! 
adakah saya akan jumpa insan lain seperti awak?? 
adakah insan selepas ini boleh mengembirakan saya seperti awak yg selalu membuat saya tergelak!!
semua nya persoalan!! dan tidak pasti ada jawapannya atau tidak!!

                                             teman...ku
                                             kekasih.. ku..
                                             syurga....ku... 
quote daripada filem sepi!!
aq tulis nie bukan berdasar cerita aku.. so korang jangan kelang kabut nk tanye 
if bende nie adew kene mengena dengan aku ke tak!!
aku tulis nie nukilan daripada aku melihat kehidupan dan perangai manusia
yang tak reti nak berterima kasih semasa seseorang itu hidup!!
dan tak reti nak hargai siapa diri dia di sisi kalian!!
sesungguhnya setiap orang layak di hargai walau pun dia seorang pencuri!!
kenapa dia mencuri?? mungkin sebab nk bagi keluarga makan.. kerana dia terdesak untuk mendapatkan duit..
cuma mungkin cara mereka tak betol!! 
jadi hargai lah orang di sekeliling kita!!
pesanan nie jugak untuk aku.. supaya aq tak berperangai seperti syaitan!! 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...