teman yang di kasihi!!

singah sini

Rabu, 14 April 2010

cahaya itu semakin suram kelihatan

aku bagaikan burung
yang terbang
keseorangan
tanpa teman di sisi
mengharapkan dia akan merindui aku
tapi jawapaan yang ku dapat
hanya angin
yang berlalu kesepian
tanpa ombak dapat lagi berbisik
di telan malam yang suram
maka aku bersendirian lagi
di tengah laut
yang dilambung ombak malam
tanpa dia lagi
aku kini berjalan 
menharap ada satu perubahan
yang membawa fenomena baru
di persada alam
yang semakin rakus
dimamah usia
tatkala siang berganti malam
malam berganti siang
aku masih kesepian
ditemani 
neon malam
tanpa ada cahaya lain menerangi 
malam-malamku lagi
pabila awan berarak mengelilingi sang orbit
di angkasa
dia semakin menghilang di telan
waktu yang
membuat dia alpa
tentang kehadiran ku
namun aku masih mengharapkan cahaya mentari
akan hadir kembali
menembusi objek langit 
untuk memberi aku
satu cahaya kehidupan dari
alam yang fana ini

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...