teman yang di kasihi!!

singah sini

Jumaat, 20 Mei 2011

bicara dari hati

lain perasaan lain kata hati
bicara dari bibir tak sama bicara dari hati
biasanya bibir berani menyatakan tapi hati terdiam kaku takut ia nyata terjadi
biasanya aku cakap apa aku suka memang macam celupar tapi dalam hati
sebenarnya aku diam kaku takut gelisah dan kadang-kadang aku terluka sendiri
aku tak seperti dulu..aku tak mampu meluahkan setiap perasaan dengan suara
cuka kadang-kadang bibir ini gatal mahu juga berbicara walaupun kadang kala menyakiti orang lain...
memang aku nampak seperti penting diri dan sombong kan..\
tapi percayalah kadang-kadang KITA PERLU MELAKUKAN KEJAHATAN SEBELUM MENUNJUKKAN KEBAIKAN hanya mereka-mereka yang paham akan mengerti mengapa aku lakukan demikian..
ramai yang paham tapi tak ramai yang mengerti
aku tak mampu mengajar seorang demi seorang tapi jika ada yang bertanya 
pasti aku beri jawapan 
walaupun kadang-kadang aku sembunyi yang sebenar dari kebenaran
ramai orang yang perlu kita jaga hati
tapi kita??? ada tak yang fikir??
kadang kala aku memang akui hidup ini selalunya kejam
tapi aku tekat kerana aku percaya dengan karma
cuma aku tetap aku...
aku tak tinggalkan dia  sebab kamu..
cuma aku memberi dia kebebasan untuk melihat betapa 
kamu bukan pilihan hati aku...
berserah.. percaya jika tuhan katakan iya..
dia miliku!!
amin....!!!


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...