teman yang di kasihi!!

singah sini

Selasa, 19 April 2011

kasihan kak ida!!

semalam aku nampak abang bakar jalan bawak ayam dia tu..
hah mentang-mentang kak ida tak da pergi rumah besan dia sbb si aida anak dia tu bersalin..
tu lah tak padan tua abang bakar berjalan dengan bangga membawa ANAK AYAMnya itu
kehulu kehilir.. huh tanpa segan silu selamba membawa pulang ke rumah!!
apa nak jadi dengan abang bakar ni.. dah 2 kali dia buat macam ni.. yelah
kalau di cerita tentang ini pada kak ida pun.. kak ida juga tak mampu nak buat apa-apa
katanya dia ditindas oleh kuasa yang ada pada suaminya...
yelah kak ida ni anak yatim piatu.. kalau la dia di ceraikan oleh abang bakar dia nak duduk mana
dia ni suri rumah,.. tulah susah jugak aku tengok kak ida ni,, dapat laki kaya semua lengkap
tapi kebahagiaan takda.. seriau aku nak kawin kalau camni.. aduh...
pelbagai cabaran aku tengok... kesian la.. 
aku sebenarnya nak cakap yang aku nak join 
kempen anti kekerasan terhadap wanita!! 
jom  semua join saya.. ^_^

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...